Időpont: 2016. szeptember 27. kedd 10 óra
Helyszín: Hotel Griff, 1113 Budapest, Bartók Béla út 152.
EREDETI Téma: A hulladékká vált gépjárművekről szóló 369/2014. (XII. 30.) Korm. rendelet értelmében 2017. január 1-től az autóbontónak és a bontás során kinyert hulladék kezelését végző hulladékkezelőnek környezetközpontú irányítási vagy környezetvédelmi vezetési rendszert kell bevezetnie, (ISO14001) illetve akkreditált tanúsító szervezettel el kell végeztetnie tanúsíttatását vagy hitelesítését.
A konferenciánk tematikája módosul
Ezúton tájékoztatjuk Önöket, hogy környezetvédelemért felelős tárca előterjesztést dolgozott ki a hulladékká vált gépjárművekről szóló 369/2014. (XII. 30.) Korm. rendelet módosításáról, amelynek megkezdte közigazgatási egyeztetését.
A tervezet szerint, 2017. január 1-től életbe lépő környezetközpontú irányítási vagy környezetvédelmi vezetési rendszer alkalmazási kötelezettsége az alkatrészekre történő szétszedését végző bontókra, csak akkor vonatkozik, ha annak bevezetése gazdaságilag megvalósítható (az aprítást, darabolást és/vagy veszélyes hulladékkezelést (is) végző bontókra a kötelezettség továbbra is fennáll).
A konferencia témája egyrészt a tervezett jogszabályi módosítások megvitatása, másrészt az egész roncsautó-iparág működési-felelősségi problémáinak hangsúlyosabb megjelenítése lesz. Továbbá a legálisan elbontott gépjárművekből származó alkatrészek és anyagok értékesítési problémáinak a bemutatása. Ennek érdekében tervezzük a jogalkotó képviselőjét is megszólaltatni, az előadásokat pedig a más végrehajtási-minőségi kérdések bemutatására is kiterjeszteni. Mindezek ismeretében továbbra is várjuk jelentkezését a konferenciára! A rendezvény hasznos információkkal szolgál mind az autóbontók, mind a hasznosítók számára, de a konferenciára várjuk a tanúsítási rendszerekkel foglalkozó cégeket, illetve az érintett hatóságokat is.
Program
9.30 regisztráció
Levezető elnök: Dr. Farkas Hilda, ügyvezető, KSZGYSZ
10.00 |
A gépjárműbontók környezetvédelmi kötelezettségei, ellenőrzésük és szankcionálásuk |
10.30 |
Az uniós jogalkotási trendek az ELV szabályozásban |
11.00 |
A bontott alkatrészek újra-használatának kötelező feltételei, a bontók a javítók és a biztosítók részére |
11.30 |
Az irányítási és vezetési rendszerek és tanúsításuk, illetve hitelesítésük |
12.00 |
Kérdések és válaszok |
12.30 |
Ebéd |
13.30 |
A gépjárműbontók aktuális környezetvédelmi problémái |
14.00 |
A regisztrált autóbontók megoldási javaslatai a 95%-os előírás teljesítésére |
15.00 |
Felkért hozzászólók |
15.30 |
Fórum és ajánlások megfogalmazása |
16.30 |
Zárszó |