Hazai hírek

Válasszon nyelvet

Február 26-án a GREEN BRANDS Hungary ünnepélyes keretek között átadta a Magyarországon elsőként GREEN BRANDS-elismerést nyert márkáknak a GREEN BRANDS-védjegy kétéves használatára feljogosító oklevelet.

A díjazottak között egy nagy nemzetközi kereskedelmi lánc, a Rossmann, két márkája, az enerBiO és az alterra, valamint a Frosch háztartási és a green care PROFESSIONAL ipari tisztítószer márka mellett, két magyar kkv, a Folprint Zöldnyomda Kft. és az INEST Nonprofit Kft. található. A sajtótájékoztatón a GREEN BRANDS-elismerésre a modern alumínium radiátorával aspiráló ALURAD Radiátor Invest Kft. is bemutatkozott.

A GREEN BRANDS független nemzetközi minősítő szervezet Németország és Ausztria után tavaly nyáron kezdte meg működését Magyarországon. A GREEN BRANDS szigorú nemzetközi módszertan szerint értékeli a márkák fenntarthatósági teljesítményét, szoros együttműködésben az átfogó kritériumrendszert  kidolgozó  és  a  GREEN  BRANDS  Indexet  megalkotó  bécsi  kutatóintézettel, a Sustainable Europe Research Institute-tal, valamint az auditokat végző – és a kritériumrendszer megalkotásában is részt vevő – szintén bécsi székhelyű ALLPLAN környezetvédelmi tanácsadó céggel.

Németországban és Ausztriában a 2011-es indulás óta több mint 150 márka nyerte el a GREEN BRANDS-minősítést,   és   a   Label-online,   a német   „Die   Verbraucherinitiative   e.V.”   (Fogyasztók Egyesülete), a GREEN BRANDS-et a védjegyek közül a különösen ajánlott kategóriába sorolta.

Wiszkidenszky  András,  a  GREEN  BRANDS  regionális  igazgatója,  az  eseményen  kiemelte,  hogy  a GREEN BRANDS Hungary különös hangsúlyt helyez a kis- és középvállalkozások minősítésére, kommunikációs támogatására, amelyeknek ezáltal lehetőségük nyílik márkájuk ismertségének és elismertségének növelésére.

A márkáknak három fázisból álló minősítésen kell átesniük.

Jelölés – A márkákat non-profit szervezetek, érdekképviseletek, médiapartnerek, zsűritagok és már kitüntetett márkák jelölhetik.

Audit – Az értékelés egy tudományosan felépített, önbevallásra épülő kérdőív kitöltésével történik. A válaszokat az ALLPLAN szakértői értékelik, és szúrópróbaszerűen ellenőrzik.   A végső értékelés – amelyhez csak a pályázó cég fér hozzá – képezi a GREEN BRANDS Index alapját. Kizárólag a zsűri által előre megállapított határértéket (benchmark) elért márkák jogosultak a GREEN BRANDS-címre.

Zsűri-döntés – Az értékelési folyamatot a szakmai zsűri zárja le, ez a grémium ítéli oda az elismerést. A magyar nemzeti zsűriben a  gazdaság élet, a média, a szakmai és állami szervezetek képviselői vesznek részt. Ez a testület az audit eredménye alapján megerősítheti vagy elutasíthatja a minősítést. A zsűri minden tagja vétójoggal bír.

A kitüntetett márkák képviselői, az elismerés átvételekor röviden kifejtették, miért tartják fontosnak

a GREEN BRANDS védjegy megszerzését.

Kadlók Nelli PR Manager, Rossmann: „A drogéria piacon is egyre több a tudatos vásárló, aki natúr és bio termékeket keres. Az alterra és az enerBiO márkáink kiváló választ jelentenek ezekre a vevői igényekre.  Nagy  büszkeséggel  tölt  el  bennünket,  hogy  a  GREEN  BRANDS  is  lehetőséget  adott a megmérettetésre, és a magyar drogéria  piac szereplői közül elsőként mi vehetjük át ezeket  a díjakat. Fontos számunkra, hogy a GREEN BRANDS logó használatával még értékesebbé tehetjük az alterra és enerBiO márkáinkat.”

Burkus  Tamás  ügyvezető  igazgató,  FCB  Hungary  Zrt.  (a  Frosch  forgalmazója  Magyarországon):

„Európában  a  Frosch  márka  már  több  mint  harminc  éve  van  jelen a  környezetbarát  háztartási tisztítószerek   piacán.   A   német   gyártó,   a   Werner   &   Mertz   számára   elsődleges   szempont a termékfejlesztés és gyártás során egyaránt megvalósuló környezetvédelmi szemléletmód. Mindig öröm a márka számára, ha ennek a törekvésnek az eredményességét külső, független intézmények is elismerik. Annak külön örülünk, hogy Magyarországon az elsők között került a márka a GREEN BRANDS díjazottjai közé, és bízunk benne, hogy ezáltal még szélesebb körben tudjuk megismertetni a Frosch márkát és annak törekvéseit a magyar vásárlókkal is.”

Andreas Enderle kereskedelmi igazgató, CEE régió, Werner & Mertz: „A Werner & Mertz, egy innovatív,  151  éves  családi  vállalkozás,  amely  úttörő  szerepet  tölt  be  a  környezetbarát  és fenntartható üzletágban. Számunkra a fenntarthatóság nem egy modern hóbort, hanem egy élő céghagyomány. Mivel a GREEN BRANDS olyan termékeket értékel, mint a green care PROFESSIONAL is, amely környezetbarát a gyártásban és mindig a saját felelősségvállalásra való tekintettel jár el, természetes volt számunkra, hogy jelen legyünk.”

Szabó Attila ügyvezető igazgató, Folprint Zöldnyomda Kft.: „A Folprint Zöldnyomda Kft. hosszú évek óta sokat tesz annak érdekében, hogy környezeti szempontokból is fenntarthatóan működjön. Termékeink a lehető legnagyobb mértékben környezetkímélő anyagokkal és eljárásokkal készülnek. Kevés olyan hiteles díj, elismerés van Magyarországon, amely széles körben segít a környezettudatos szemléletünk megismertetésében. A GREEN BRANDS programot hitelesnek és értékesnek gondoljuk és ezért veszünk részt benne.”

Lakatos  Sándor  ügyvezető  igazgató  (INEST  Nonprofit  Kft.):  „Az  INEST  Nonprofit  Kft.  számára kiemelten fontos a környezetünk védelme és általában véve az értékteremtés. A GREEN BRANDS által kínált kihívás lehetőség és egyben garancia is számunkra. Garancia és lehetőség arra, hogy éberek  maradjunk,  és  szolgáltatásunkat  folyamatosan  magas  színvonalon  tudjuk  tartani.  Ha  úgy tetszik ez a szó legnemesebb értelmében a minőség biztosítása.”

Tónay Szabina ügyvezető, ALURAD Radiátor Invest Kft.: A tavaly 50 éves jászboldogházi radiátorgyár (egykor a Lehel Hűtőgépgyár része) - amely az egyetlen ma még működő magyar gyártó - új tulajdonosa 2011 óta elkötelezett a környezetvédelem, a 21. századi új technológiák bevezetése mellett.  Ennek  eredményeként  a  2015-ben  megvalósult „zöld  gyár”  100%-ban  újrahasznosítható terméket állít elő, zéró környezeti terhelés mellett. A GREEN BRANDS programban való részvétellel hangsúlyozni    szeretnénk,    hogy    az    50    éves    magyar tradíciót    hogyan    gondoltuk    újra    a környezettudatosság jegyében.

A rendezvényen Lévai Gábor, a GREEN BRANDS Hungary ügyvezető igazgatója bejelentette, hogy a szervezet GREEN BRANDS Akadémia néven műhelymunka-programot indít a kitüntetés iránt érdeklődő kis- és középvállalkozásoknak. A műhelymunkán egyebek között olyan témák kerülnek terítékre, mint a LOHAS fogyasztói réteg bemutatása, amelynek különösen fontos, hogy fenntartható módon előállított termékeket vásároljon, a GREEN BRANDS-minősítés és a márkaépítés összefüggéseinek áttekintése, valamint a GREEN BRANDS értékelési folyamatának bemutatása. A hat alkalomból álló GREEN BRANDS Akadémia március végén indul.

További információk:

Gasperanová Ági, [email protected]; +36 1 781 9483.