Hazai hírek

Válasszon nyelvet

50 százalék újrahasznosított műanyag a PET palackokban, szelektív gyűjtést népszerűsítő kampányok a címkéken és a reklámokban.

Budapest, 2020. január 21. — A magyarországi élelmiszergyártó ágazatok közül elsőként tettek fenntarthatósági vállalásokat a hazai ásványvíz- és üdítőital gyártók. A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség tagjai elkötelezték magukat arra, hogy 2030-ig 50 százalékra növelik az újrahasznosított műanyag alapanyagok arányát a palackokban, továbbá valamennyi ásványvizes és üdítőitalos cég saját kampányt indít az italcsomagolások szelektív gyűjtésének népszerűsítésére.  

A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség egy 2030-ig szóló fenntarthatósági vállalási rendszert fogadott el az italcsomagolások minél nagyobb arányú szelektív gyűjtésére, illetve az újrahasznosított műanyag alapanyagok mennyiségének növelésére.

A szövetség céljai között szerepel, hogy a tagvállalatai által gyártott és forgalmazott PET palackoknál 2025-ig 30 százalékra, 2030-ig pedig 50 százalékra növelje az újrahasznosított műanyagok felhasználási arányát.*  Mindezek mellett az ásványvizes és üdítőitalos cégek saját marketing eszközeikkel is ösztönözni fogják a csomagolóanyagok körforgását, azaz 2020-tól valamennyi vállalat saját kommunikációs kampányt indít és tart fenn a palackok és dobozok szelektív gyűjtésének népszerűsítésére.

A szövetség szerint indokolt lenne, hogy uniós és kormányzati segítséggel egy PET palack újrahasznosító üzem is létre jöjjön Magyarországon, amelynek termékeit a hazai cégek ismételten italcsomagolások gyártására tudnának felhasználni. A szövetség javasolja az újrahasznosított csomagolóanyagok térnyerését támogató ösztönzők bevezetését is.

Az elmúlt évek innovációs tevékenységének köszönhetően az ásványvizes és üdítőitalos műanyag palackok átlagsúlya 20 százalékkal csökkent a 2010-es értékekhez képest, a PET palackok így az összes magyarországi csomagolási hulladék mindössze 3 %-át teszik ki.

A szövetség tagjai az államnak fizetendő környezetvédelmi termékdíj rendszeren keresztül évente mintegy 3 milliárd forinttal járulnak hozzá az italcsomagolások minél nagyobb arányú szelektív gyűjtéséhez és hasznosításához. 

A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetségről

A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség, a magyarországi alkoholmentes italgyártók szakmai érdekvédelmi szervezete, amely a hazai ásványvíz-palackozók több mint 95 százalékát, az üdítőital- és a gyümölcslégyártók mintegy 80 százalékát képviseli. Tagvállalataink éves szinten mintegy 250 milliárd forint termelési értéket állítanak elő és közvetlenül 4.000 embert foglalkoztatnak Magyarországon.